comme il faut - She was asking for it / Summer 2017

יום חמישי, אפריל 20, 2017

היי יקירותיי,

אני רוצה לשתף אתכן בקמפיין חדש  של המותג Comme il faut  אשר נוגע באומץ רב בעצב חשוף וכואב– הטרדה מינית.
לפי נתוני איגוד מרכזי הסיוע בישראל בכל שנה 40,000 נשים פונות למרכז הסיוע, רק 13% מאותם מקרים מדווחים למשטרה. 84.3% מהפניות דיווחו על פגיעה בנשים, נערות וילדות, כשהסטטיסטיקה מצביעה על כך שאחת מכל שלוש נשים בישראל עברה הטרדה מינית ואחת מכל חמש עברה אונס. אתם קולטות את זה? אחת מתוך שלוש זאת אומרת שכל אחת מאיתנו מכירה לפחות אישה אחת או יותר שעברה הטרדה מינית.



הקלישאה הנפוצה ביותר אומרת כי לבגדים יש יכולת להזמין אונס. אבל לא רק סגנון לבוש, גם הליכה לבד ברחוב, שתיית אלכוהול או התנהגות כפלרטטנית— אלו משמשים את המטרידים והתוקפים כתירוץ להתנהגותם התוקפנית.

בקולקציית הקיץ של  comme il faut בחר המותג להעלות לסדר היום התקשורתי נושא זה:
She was asking for it

במטרה להציג את האבסורד שבהאשמת הקורבן, בחר המותג להוציא קולקציה המלווה בציטוטים של תוקפים ואנסים, שנאספו מהצהרות תקשורתיות, תיעודים משפטיים וטוקבקים אינטרנטיים. כאשר הסתירה בין האופנה לציטוטים מייצרת לצופה תחושה קשה, דורשת התייחסות ומעוררת שיח ציבורי שמטרתו הנעה לפעולה בשטח.

את פריטי הלבוש ילוו ציטוטים כמו:
        מה חשבת שיקרה כשיצאת ככה מהבית?
        כשאת משחקת אותה חסודה זה רק מטריף אותי יותר
        מה את מתנהגת כמו ילדה קטנה?
        לא היית צריכה לגרות אותי ככה
        ויתרת על הזכות להגיד "לא" כשיצאת ככה מהבית
לצורך האיזון, הוסיפו גם ציטוטים מפי נשים שנפלו קורבן לתקיפה מינית:
        It's a dress, not a yes
        Nobody asked me what my rapist was wearing

        My clothes are for sale, my body is not














 עיצוב קולקציית הקיץ יוצא מנקודת ההנחה כי אין כל קשר בין אופן הלבוש לשלל התירוצים המשמשים את התוקפים ולכן שומר על הקו הנקי והאלגנטי של המותג לאורך שנות פעילותו ומסתמך על הטרנדים הגדולים המובילים את עולם האופנה בכל העולם בקיץ 2017: צלליות מרובעות, חולצות גבריות, שילובי חומרים וקווים מחויטים, טקסטורות ודפוסים, צבעוניות ודפוסים וצבעוניות מגוונת, גווים מטאליים ושקופים.

הפריטים מאופיינים בצלליות צרות וארוכות המשתלבות עם צלליות מרובעות: בלייזרים ומכנסיים צרים, ג'קטים קטנים מרובעים, רחוקים מהגוף עם מכנסיים באורך קרסול, טופים רחבים עם מכנסי סיגר, מראה שכבות מדורג בטקסטורות של חומרים ודפוסים.


החולצה הגברית המאפיינת את הקולקציה, נכנסה כבר מזמן לכל ארון בכל צורה ובד וממשיכה איתנו לקיץ כפריט אופטימלי לימי הקיץ החמים ובעונת המעבר כשילוב פרקטי עם ז'קט או קרדיגן מעל. החולצה הגברית רחבה ומתפתחת לשמלות וטוניקות ארוכות רחוקות מהגוף, גם בבגדי הקזואל וגם בערב.  כדי ליצור מראה שיקי, מומלץ לשלב עם אקססוריז.
גם המכנסיים הגבריים, קצרים ומתרחבים באורך קרסול, נכנסו לאופנה, ומעניקים מראה קרסול רפוי ומעניין.

שילובי טקסטורות מעניקות גוון ועומק ללוק גם במראה מונוכרומטי. החומרים המטאליים והשקופים מאוד נראים העונה, גם כלוק ערב וגם כשילוב עם חומרים נמוכים ופשוטים. 

בקולקציות הקז'ואל, שילב המותג כותנת פופלין פייפר טאץ' (הנחשבת לכותנה אצילית במשפחת הכותנות), כותנת פימה איכותית עם דגש על פיט נינוח על-ידי שימוש בסריגי כותנת סלאב רכה ומכובסת בפריטים כמו שמלות מכנסיים וטופים. 
בקולקציית הערב נעשה שימוש באריגים מטאלים, קרפים מקומטים, שקיפות מפוספסת של קטיפה ומיקרו פייבר, באורך ברך עד מקסי, כתפיות ספגטי דקיקות לצד מראה כפתני מכוסה, מכנסיים נשפכים וטופ במראה טי גדולה.

הצבעוניות של הקולקציה נעה על פלטת שחור עד לבן, נייבי, עד תכלת עם נגיעות של חרדל, חאקי וורוד מעושן.

 הגיע הזמן לנתק את הקשר בין לבוש לתקיפה מינית ולשים סוף להאשמת הקורבן.
 אנחנו אף פעם לא מבקשות את זה!


מוזמנות גם לעקוב אחרי  באינסטוש כאן

שלכן תמיד,
גלית 


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook