לאהוב את זכרון יעקב - המלצות

יום חמישי, נובמבר 10, 2022

היי לכולם,

אז נכון, כמעט רובנו כבר ביקרנו בזכרון יעקב יותר מפעם אחת ובכל זאת יש משהו קסום במושבה הזאת. אולי בגלל ההיסטוריה או היין, הנופים הקסומים, הטיילת, הגלריות, השילוב בין החדש וישן או בגלל הכל יחד.

בכל פעם שאני מבקרת בזכרון יעקב אני מגלה משהו חדש.

זכרון יעקב היא מועצה מקומית במחוז חיפה בישראל. היא נוסדה כמושבה ב-6 בדצמבר 1882 בידי עולים חובבי ציון מרומניה, והייתה המושבה השלישית של אנשי העלייה הראשונה (אחרי ראשון לתיון וראש פינה). המושבה ממוקמת על חוטם הכרמל, חלקו הדרומי של רכס הכרמל. היא הוכרזה כמועצה מקומית בשנת 1950.

המקום מציע למבקרים מגוון רחב של אפשרויות ופעילויות החל מיקבים, אתרי מורשת, מוזיאונים, אוכל טוב, בתי מלון, ספא, חנויות וגלריות לאורך הטיילת, חצרות עתיקות ואף בילוי בפעילות  אתגרית בטבע הנפלא של זכרון יעקב ובסביבה הקרובה.

הוזמנתי לסיור ע"י עמותת התיירות "גדעונים" בשיתוף רינת בין – מיתוג ואסטרטגיהשיווקית

האתר של גדעונים

תחנה ראשונה מסעדת המייסדים 16

מסעדת בשרים כשרה, אוכל ישראלי, ים תיכוני המוכן כולו 'על המקום' בהנהלת השף אלון פינגולד. המסעדה ממוקמת בתחילת רחוב המייסדים והמדרחוב ההיסטורי והקסום של זכרון יעקב ולידה חנייה בשפע. במסעדה מרפסת הצופה לנוף ים, מקורה ומחוממת בחורף, ממוזגת ונהנית מבריזה קרירה בקיץ. בשל היותה מסעדה משפחתית קטנה, חשובה האווירה האינטימית והיחס האישי לכל סועד. במסעדה מטבח פתוח ובליבו טאבון עצים ייחודי המפיח טעם וארומה יחודיים. כל חומרי הגלם במסעדה, בדגש על הבשרים מהאיכותיים והמשובחים בשוק, מגיעים טריים מידי יום. בנוסף ניתן לערוך מגוון אירועי בוטיק, אישיים או עסקיים. המקום מתאים לעד 35 סועדים לפי תפריט סגור מראש.

בין המנות שהוגשו לשולחננו:

חציל שלם אפוי בטאבון, מוגש עם טחינה, מטבל עגבניות ופטרוזיליה. מומלץ להזמין עם פוקצ'ה מהטאבון 

לחמעג'ון פוקצ'ה, בקר טרי טחון ומטבל עגבניות נאפים בטאבון העצים. מוגש עם טחינה ופטרוזיליה



פוקצ'ה פטריות פוקצ'ה טרייה שנאפת בטאבון העצים עם ממרח טופו-שום קונפי, טימין, פטריות שמפיניון טריות . מקושט עם שום קונפי וגבינת פטה טבעונית מגוררת. מנה טבעונית




חומוס המייסדים חומוס תוצרת בית, שווארמת עגל עם בצל מטוגן, שמן זית פטרוזיליה. מוגש עם פוקצ'ה חמה מהטאבון, צ'ימיצ'ורי, פלפל חריף  צמחוני - ניתן להזמין פטריות מהטאבון במקום שווארמה


 


ירקות קלויים  ירקות טריים קלויים בטאבון  טבעוני  ללא גלוטן (המטבח אינו סביבה נטולת גלוטן)



פלטת בשרים ונקניקיות הנעשית על המקום בתוספת  מטבלי הבית.



ולקינוח מאפה המייסדים בצק שמרים טרי מגולגל בממרח שוקולד ונאפה בטאבון עצים לוהט. מעוטר בשקדים קלויים מתוקים, רצועות תפוח עץ, אבקת סוכר ודבש  טבעוני יש לבקש ללא דבש.


האתר של המייסדים 16

 

תחנה שנייה יקבי כרמל

מרכז המבקרים של יקבי כרמל הינו מרכז חוויתי המשלב סיורים, סדנאות וטעימות יין ביקב ההיסטורי, הפותח שעריו ומציג את הסיפור המרתק מראשית תעשיית היין בישראל ועד העולם החדש של היין כיום. החיבור בין ישן לחדש הוא סוד קסמו של היקב

את פנינו קבל צחי מלכה איש מקסים מדריך יין בעלי ניסיון רב בתחומו אשר הנעים לנו את חווית האירוח ביקב.

 




אולם החביות

הידעתם כי רק 10% מכמות ייצור היין מיושן בחביות? השאר נכנס למכלים הגדולים מנירוסטה והם נמכרים כיין צעיר יותר. 

ישנם מספר סוגים של חביות יין, אך החומר המקובל העשויות ממנו חביות הוא עץ אלון, סוג העץ וגיל החבית משפיעים בנוסף לסוג הענב על איכות היין. ככל שהחבית חדשה יותר כך תהליך היישון מתקצר והשפעתה על היין מהירה. על כל חבית מודפס תאריך ייצור החבית.

מכירים את תחושת המרירות שלוגמים יין אדום והפה מתייבש? יש לזה שם – עפיצות.   

מה שנותן ליין את תחושת העפיצות הם הטאנינים הנמצאים בעץ האלון וגם בקליפת הענבים מטרת החומר הוא לשמור על היין ( מעין חומר משמר)

החביות באולם החביות הן חביות בגודל 300 ליטר. בעבר בנו פה במקום חביות בגודל הזה ולכן הם ממשיכים את המסורת. רוב היקבים בעולם  משתמשים ב 200 ליטר.

במקום גם מכלי בטון בתכולה של 7800 ליטר. זהו טרנד עולמי חדש אבל ביקבי כרמל ייצרו במכלי בטון כבר משנות ה 70 בהיסטוריה הובילו יין בכדי חרס ומשם הרעיון.

אולם הפודרים 

חביות ענקיות תכולה של 5000 ליטר בהם משתמשים לאורך שנים בניגוד לחביות הקטנות שהן לשימוש של מספר קטן של שנים. כל היינות בחביות או 97% מהם הם יינות אדומים.



המרתפים

אתם יודעים מדוע הסמל המסחרי של יקבי כרמל הוא שלושת המרגלים?

יקבי כרמל הוקמה על ידי המתיישבים הראשונים בארץ אשר לא הצליחו בגידול תבואה ונכשלו אף בענפים חקלאיים אחרים. התושבים פנו בבקשה לברון הצרפתי אדמונד דה רוטשילד, שהיה הבעלים של יקב שאטו לאפיט רוטשילד, שיסייע להם ביצירת מקומות תעסוקה.

הברון דה רוטשילד שלח "שליחים" כדי לבחון את התנאים החקלאיים בארץ ישראל ומשם הרעיון ללוגו של היקב.

הברון סייע במימון, בלימוד התחום, בשליחת שתילי גפן ושליחת מדריכים מצרפת לישראל. מכוון שישראל היא מדינה חמה בנה אף מרתפים.



יקבי כרמל הוא היקב המסחרי והגדול הראשון בארץ הוא הוקם בשנת 1889ו נכון להיום הוא מייצר 30% מכל היקבים בארץ.

לביקור במרכז מבקרים והזמנת סיורים ממליצה להכנס לאתר של היקב.

לאתר של יקבי כרמל 

תחנה שלישית חוות הנדיב -  נדיב על גלגלים

חווה חקלאית קסומה ממוקמת בכניסה לרמת הנדיב מצד ימין בה ניתן לבלות במסלולי טבע מרהיבים בסובב שמורת רמת הנדיב. החווה מתאימה לבילוי בחיק המשפחה, לטעום פירות וירקות טבעיים, לעזור לצוות החווה בטיפול בחממות, ללטף ולהאכיל את חיות המשק, ליצור יצירות מפתיעות במתחם היצירה וליהנות מהשקט והשלווה, החווה מתאימה גם לימי גיבוש ואירועי חברה.





החווה מציעה משחקי ניווט מאתגרים ומגבשים באמצעות מפות ואפליקציה הפעילות לקבוצות ובודדים בתאום מראש

במקום רנג'רים, רייזרים, אופניים, ריידרים ועוד.

האתר של חוות הנדיב 

תחנה רביעית מלון זמארין

מלון זמארין הוא מלון בוטיק קטן ואינטימי הנמצא בתחילתו של המדרחוב בו 11 חדרים. לחדרים שמות של זני ענבים כגון מרלו ריזלינג, שיראז, קברנה ועוד.. במלון גם סוויטה המשמשת לרוב לזוגות בירח דבש.



במלון לובי קטן ידידותי בו ניתן למצוא בר יין המציע מגוון יינות בוטיק מקומיים,  ספא הכולל 3 חדרי טיפולים מיתוכם 2 לעיסויים. החדר השלישי משמש כמרכז טיפולים קוסמטיים הוליסטיים לנשים וגברים בשיטה היפנית. כל החומרים הם חומרים אורגניים. במקום סדנאות איפור פרימיום בהדרכת מירב אורון 

 האתר של מלון זמארין 

תחנה חמישית גלריית קיימא

גלריה לעיצוב וקיימות בבעלותה של איה אהרונסון צאצאית לשרה אהרונסון המפורסמת ( שרה גיבורת ניל"י) אוהבת סביבה וטבע.

הגרייה נותנת במה לאמנים ומעצבים העוסקים בטכניקות וחומרים ידידותיים לסביבה טבעיים או ממוחזרים הכל בעבודת יד ( זיהום מופחת)





שלושת התחנות הבאות הם ברים מומלצים הנמצאים לארוך המידרחוב.

GOONS PIZZA & BEER

פיצה על בסיס רוקנרול

גונס פיצה ובירה הוא בר פיצות מגניב המציע שילוב מושלם בין פיצות קריספיות מדהימות וחמות מקמח איטלקי לבין בירה קרה ואווירה תוססת וצעירה.

המקום כשר.




פיצה Goons הוקמה בהשראת הפיצריות המובילות בניו יורק ורומא, המקום מעוצב בסגנון פאנק ייחודי ומדליק, האורחים מוזמנים לצייר גרפיטי על הקירות, ניתן לשבת בתוך המסעדה, על הבר או בחוץ

 האתר של גונס 

שולטיק בר

את שולטיק הקימו בני הדודים אביב ברקוביץ ומתן סוקולוב פירוש השם שולטיק ביידיש הוא שובב. הם חיפשו שם שיחבר ויהיה משותף לשניהם. מכיוון ששניהם היו שובבים, הם שמעו רבות בילדותם המשותפת את המילה שולטיק ובחרו לקרוא למקום כך.





המקום פשוט מקסים יש בו בר חיצוני גדול והמון צמחייה מסביב האווירה מהממת ותוססת עם מוסיקה עכשווית, מנות מעולות לצד מגוון של יינות, עארק, בירות וקוקטיילים. 

למקום מגיעים מכל האזור ואף ממקומות רחוקים יותק כגון עמק יזרעאל והקריות

 האתר של שולטיק 


הוביט בר

קיים כבר משנת 1987 הבעלים אלעד כהן מספרכי זהו הבר הראשון בזכרון יעקב

במקום וויסקי משובח מפלרטט עם קוקטיילים מסעירים,

מנות שף שתופסות אותך חזק בקצה הלשון ומביאות אליך טעמים וריחות מהאגדות.

מוסיקה שעוטפת אותך ומוציאה אותך למסעות במחוזות אחרים.

הופעות חיות ומשובחות בשלל סגנונות.

 האתר של הוביט בר 




 לסיכום היה סיור מהנה.

 מוזמנים לעקוב גם באינסטוש כאן

שלכם תמיד,

גלית 

 


x

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook