מטמורפוזה - תערוכה צילום/ציור של אריק כרמון ואיקה אברבנאל

יום רביעי, מרץ 08, 2023

 היי לכולם,

 השבוע הוזמנתי לפתיחת תערוכת "מטמורפוזה"- תערוכה צילום/ציור של אריק כרמון ואיקה אברבנאל, במרכז עמיעד, ביפו. התערוכה פתוחה לקהל הרחב בין ה- 2-13/3.

 ד"ר אריק כרמון איש חינוך, יזם מייסד המכון הישראלי לדמוקרטיה מצלם נופים וחברו תת אלוף (במיל) איקה אברבנאל, מנהל עסקי ומומחה בתחום ניהל שינויים מצייר בהשראת תצלומים אלה. שניהם מביאים פרשנות למושג המטמורפוזה – מושג, המוצא ביטוי מעשי במהלך חייהם ובאמנותם.

אריק פועל מזה שנים במסגרת המכון הישראלי לדמוקרטיה במטרה להניע ולחזק תהליכים וערכים לדמוקרטיה, תהליכים שמעודדים שינוי ושיפור חברתי – איקה אברבנאל מייעץ לחברות עסקיות בתהליכי רה ארגון ומלווה אותן לשינוי והשבחה. בכל תהליך ובכל מסע שלהם, לנגד עיני שני היוצרים עומדת מגמה של שאיפה למטמורפוזה של שינוי ושיפור.

בתערוכה "מטמורפוזה" המתפרסת על פני חלל של  1000 מטר במרכז עמיעד ביפו מוצגות עשרות עבודות של השניים, פרשנות של המציאות והטבע תוך דיאלוג יצירתי ופורה המביא את נושא יחסי הציור-צילום לקדמת הבמה. המטמורפוזה של אריק כרמון ואיקה אברבנאל מכוונת ליצירת עולם מטאפורי חדש וחיובי שמטרתו לעשות טוב לנו, הצופים, לעמת אותנו עם מראות אנרגטיים מטפיזיים

.

בתערוכה משולבים 15 כתבים, היבטים ונרטיבים העוסקים בנושא מטמורפוזה, מעולמות תוכן מגוונים - אומנים, מדענים, עיתונאים, אישי ציבור ובהם- ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק , פרופ' רוג'ר קרונברג חתן פרס נובל לכימיה, נשיא מכון וייצמן פרופ' זייפמן ועוד .

אריק כרמון ואיקה אברבנאל: " התובנה של שנינו היא שאנחנו ועולמינו נמצאים על אם הדרך בין אתמולים המכילים את העושר הבלתי נדלה שצברה האנושות לבין מחר לא ידוע ובלתי צפוי. מתוך כך, בעזרת הכלים שלנו - המכחול והעדשה - שבאמצעותם ניסינו לתת ביטוי למתח שבין האתמול למחר, יכולנו להציג קטעים של התייחסויות אומנותיות, לבטח לא תשובות. 28 העבודות שבחרנו להציג בתערוכה ומהוות את החלק האומנותי, במקרה הטוב מרמזות על  הרסיסים הנושרים מן החותם שמטביעה המטמורפוזה. ועם זאת, הכותרת של המיזם כולו נועדה לפתוח ולא לסגור; לגרות לחשיבה, להתמודדות עם הבלתי ידוע, להמשך דיון כזה או אחר".












התערוכה "מטמורפוזה" פתוחה לקהל הרחב בתאריכים 2-13/3/2023

במהלך השבוע בין השעות 11:00-21:00. שישי- 10:00-13:00, שבת -11:00 -15:00- ו- 18:00-21:00.

 

8/3 בשעה 18:00 אירוע טיש מרתק בהנחיית טלי ליפקין שחק, בנושא-מטמורפוזה על סף עולם חדש. בהשתתפות- חתן פרס ישראל- פרופ' שמעון אולמן, מכון ויצמן, פרופ' רבקה כרמי- לשעבר נשיאת אוניברסיטת בן גוריון וד"ר אריק כרמון, מייסד המכון הישראלי לדמוקרטיה. הקהל מוזמן.

הכניסה חופשית!

"מרכז עמיעד"- שוק הפשפשים, עמיעד 12, תל אביב-יפו. 03-6876285

 

אוצר- דורון פולק

מפיקה- איריס אלחנני


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook